Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Michiel - WaarBenJij.nu Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Michiel - WaarBenJij.nu

Hiroshima

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

25 April 2016 | Japan, Hiroshima

Op dit moment lig ik ff lekker op de kamer om dadelijk wat te gaan eten.

Gisteren heb ik al veel gezien op de fiets. Elektrische fiets trouwens. Ideaal hoe stiekem, want bergop of met wegkomen trapt ie ff lekker mee. Goed gebruik van gemaakt en de belangrijkste bezienswaardigheden in de stad dus ook gezien. Eerst bij het Prefectural Museum geweest waar onder andere een grote Dalí hing een waar op de bovenste verdieping een tentoonstelling was over Tokugawa, een oude heerser in Japan. Was erg interessant, en druk.
Daarna naar het kasteel geweest en het omliggende park. Erg mooi aangelegd, met mooie gracht erom heen. Uiteindelijk naar het Memorial Park gegaan, waar ook de meeste toeristen waren. Het valt op dat je dan vaker Nederlands hoort dan iets anders.
's Avonds in een typisch Japanse bar (want klein) okonomiyaki gegeten (zie foto). Dat werd bereid op een enorme plaat. Deden ze leuk. Ik was trouwens de enige buitenlander daar, dat vonden ze wel leuk. De gasten moesten eerst ook eens kijken toen ik binnen kwam. Daarna was het bedtijd. Het was immers al bijna acht uur.

Vandaag ben ik naar Miyajima geweest. Beroemd vanwege de oranje tori poort die na de atoombom nog is blijven staan. Daar heb ik ook nog wat tempels bezocht en wat gewandeld. En nu dus etenstijd.

  • 25 April 2016 - 20:53

    Jeroen:

    Zie ik hier een lekkere portie kogelvis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 20 April 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4030

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 08 Mei 2016

Japan

Landen bezocht: