Op weg naar Kanazawa - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Michiel - WaarBenJij.nu Op weg naar Kanazawa - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Michiel - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kanazawa

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

02 Mei 2016 | Japan, Kyoto

Het is ontzettend jammer dat ik maar twee overnachtingen in Kyoto heb gehad, want wat is het een fijne stad.

Nu zit ik in de bus naar het station. Vanmorgen ben ik eerst bij de Golden Temple geweest. Die was gisteren gesloten toen ik daar aankwam, maar wat was het prachtig om hem in het ochtendlicht te zien. De zon stond er geweldig op waardoor het bladgoud helemaal tot leven kwam. Niet erg dus dat het gisteren niet gelukt is.

Gisteren de hele dag op de fiets rond geweest in Kyoto. Ik dacht met mijn half negen vroeg te zijn bij de eerste wandeling, maar wat was het er al druk! Wel veel mooie dingen gezien. Tempels (die zijn er onderhand op elke straathoek hier, maar toch), kleine straatjes, geisha's en een gigantisch kerkhof.

En toen moest ik terug lopen omdat ik nergens met de fiets langs mocht. Daarna door naar de filosofenwandeling (op de fiets 'gewandeld'). Daar was het gelukkig een stuk rustiger.

Na de lunch naar Daitoku-ji gefietst wat een complex is met allerlei Zen tempels. Daar had ik geluk dat de Kabaiin tempel open was. Deze tempel heeft vijf geweldige tuinen. Het is ook te merken dat het een Zen tempel is omdat het er ontzettend rustig is. Niet alleen niet druk, maar de mensen zijn ook kalm. Dat werkt heerlijk ontspannend. Na deze tempel het park doorlopen en nog een mooie tuin bezocht. Hierna buitenom terug gelopen naar de fiets en toevalligerwijs langs een prachtige galerie gelopen. Natuurlijk even binnen gekeken en ze hadden er ontzettend mooi keramiek. Veel ook redelijk aan de prijs. Ik heb er wel een schitterend sake kopje gezien van wit porselein. Niet goedkoop, maar zo mooi. En goedkoop in vergelijking met wat er allemaal stond. Zo lastig mee te nemen alleen.

Toch door naar het kasteel, waar nog een mooie tentoonstelling was van antieke schuifdeuren uit het keizerlijk paleis. Geen foto's van helaas, dat mag op de meeste plaatsen binnen niet.

Toen naar het enorme park rondom het keizerlijk paleis. Het gebouw zelf was dicht vanwege de feestdagen, en het park zelf was vooral heel groot.

Na wat bedenktijd wat betreft het sake kopje heb ik hem toch gekocht. Nu hopen dat ie heel in Nederland aankomt, maar hij is ongelooflijk goed ingepakt, daar zal het niet aan liggen. Daarna was ik dus te laat voor de Golden Temple. Toen ben ik wel nog naar Gion, het geisha district gefietst. Dat viel nogal tegen. In de Lonely Planet stond dat je er het beste's avonds kon zijn, maar er was veel gesloten en het is maar heel klein.

Het was is ieder geval een enerverende dag en nu dus op naar Kanazawa! Zin in!

  • 02 Mei 2016 - 18:43

    Theo En Petra:

    Hallo Michiel,
    Weer bijzondere mooie verslagen van je reis. Je hebt al veel mooie dingen mogen zien. Volgens mij komt Japan bij menigeen op het lijstje als ze dit lezen. En ook mooie foto's.
    Nog veel plezier en we lezen graag je volgende verslag.

    Petra en Theo.

  • 02 Mei 2016 - 18:52

    Evelien :

    Wat een mooie verhalen, ben erg benieuwd naar de foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 20 April 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 4021

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 08 Mei 2016

Japan

Landen bezocht: